Wyzwania XXI
Automatyzacja, cyfryzacja i robotyzacja są to wielkie wyzwania i wielka konieczność w obliczu obecnej sytuacji na rynku pracy. W niektórych branżach procesy te dopiero startują, istnieją także takie, które reprezentują wysoki poziom zaawansowania. Jedno jest pewne od innowacyjności i sztucznej inteligencji nie ma ucieczki, szczególnie w miejscu pracy. Co prawda maszyna nie zastąpi całkowicie człowieka, ale coraz bardziej służy mu pomocną dłonią.
Skupiając się na branży księgowej, można wysnuć wniosek, że postęp znacząco usprawni pracę, nie zabierze człowiekowi przewagi- w pojedynku mózg maszyna, wygrywa człowiek. Uda się jednak odciążyć go od powtarzalnych, systematycznych, schematycznych i powtarzalnych czynności, które w przypadku księgowości zajmowały sporą część jego czasu pracy. Automatyzacja, cyfryzacja i robotyzacja ułatwi prace rozliczeniowe, a rachunkowość stanie się jednostką wspomagającą zarządzanie firmy w jeszcze ściślejszy sposób. Potwierdza to tylko, ogólny trend zmienia się już rola księgowego w firmie, nie jest tylko osobą odpowiedzialną za ‘’cyferki’’, ale duszą przedsiębiorstwa i doradcą. Z drugiej strony, jest to bardzo odpowiedzialna praca, wymagająca odpowiednich kwalifikacji. Szczególne ważne jest posiadanie umiejętności analitycznych, które pozwalają na trafne monitorowanie sytuacji finansowej firmy oraz utrzymywanie jej w stanie płynności finansowej. Dodatkowo nakłada się na to, potężna ilość zmian prawnych, które miały miejsce w ubiegłym roku oraz już na samym początku obecnego.
Nasza propozycja
Wychodząc naprzeciw potrzeb przedsiębiorstw, producenci oprogramowania finansowo-księgowych po raz kolejny zostali wystawieni na próbę i zobowiązani do szybkiego działania musieli stanąć na wysokości zadania i zagwarantować swoim klientom system, który spełni ich oczekiwania i będzie nadążał za obecnymi zmianami prawnymi. Usprawnienie pracy księgowych i innych jednostek zajmujących się podobną działalnością, stało się dla nas priorytetem. Doskonale znamy potrzeby i problemy naszych klientów.
Długoletnie doświadczenie w branży nie pierwszy raz sprawiło, że trafność w diagnozie sytuacji u klienta, rozwiązała niemalże natychmiastowo jego kłopoty. Byliśmy z naszymi klientami podczas przejścia z przechowywania danych z wersji papierowej na postać cyfrową, będziemy i teraz. Pomagaliśmy wdrożyć moduły, integrowaliśmy nasze systemy z innymi, tworzyliśmy dodatkowe raporty, wszystko, aby zagwarantować poczucie bezpieczeństwa prawnego i usystematyzować pracę. Zauważamy, że oczekiwania klientów są coraz większe i wychodzimy temu naprzeciw. Wprowadzenie obiegu dokumentów w firmie, nie tylko usprawnia prace działu księgowego, ale całego przedsiębiorstwa. Pozwoli zaoszczędzić czas przy akceptacji dokumentów, zapobiegnie zagubieniu dokumentów, a co najważniejsze umożliwi sprawdzanie przebiegu procesów i poziomu ich wykonalności.
Podobnie w przypadku OCR służącym do rozpoznawania znaków oraz całych tekstów z plików graficznych oraz PDF. Nie wymaga to wprowadzenia dokumentów obcych, wystarczy je zeskanować, wówczas system je rozpozna i zewidencjonuje, a co najważniejsze wyeliminuje błędy. Finalnie przełoży się to na oszczędność czasu oraz pośrednio wydatków przedsiębiorstwa. Optymalizacja czasu pracy i redukcja kosztów przy jednoczesnej maksymalizacji zysków to jest to czego oczekują klienci, a my pomagamy im osiągnąć ten cel poprzez oprogramowanie, wspierające ich działalność.
Obecnie, na rynku istnieje gama produktów oferujących nowoczesne funkcjonalności. Jedną z nich jest automatyczne odczytywanie faktur. Ta praktyczność polega na odczytywaniu danych z faktury, wprowadzaniem ich do systemu, łączeniem się z danymi kartotekowymi oraz zaciągać niezbędne informacje do programów księgowych. Dogodnością jest także importowanie list towarów do zewnętrznych programów za pomocą mechanizmu powszechnie znanego jako API. Podczas, gdy aplikacje pracują nad odczytywaniem faktur, pracownik może zajmować się innymi zadaniami, których system nie jest w stanie za niego wykonać. Jako przedsiębiorstwo z długoletnim doświadczeniem i bogatym stażem, możemy rekomendować produkt- SaldeoSMART, który jest dedykowany do tych zdań. W ten sposób, jednocześnie mogą być wykonywane równocześnie dwie czynności. Dodatkowo, dostęp wszystkich pracowników do elektronicznego archiwum, zapobiega zagubieniu dokumentów i przechowywaniu wielu kopii w formie papierowej. Zwiększa to efektywność całego zespołu i usprawnia przepływ informacji.