
Sprawna komunikacja z klientami stanowi jeden z filarów przedsiębiorstwa. Praktycznie trudno dziś znaleźć przedsiębiorstwo, które nie wykorzystuje tego rodzaju narzędzi.
Mowa tutaj o różnych obszarach działalności, na przykład:
– wiele przedsiębiorstw zajmujących się handlem czy produkcją wykorzystuje narzędzia e-commerce (B2B, B2C) lub komunikuje się z platformami aukcyjnymi za pośrednictwem dedykowanych rozwiązań integracyjnych,
– działania marketingowe wychodzące do potencjalnych klientów, na przykład w formie zorganizowanego mailingu,
– część z tych rozwiązań stosowana jest do wymiany informacji z Urzędami czy Bankami.
W przypadku firm świadczących usługi, proces wyboru rozwiązania do komunikacji z klientami jest bardziej złożony i wynika głównie z wymagań związanych z obsługą danego procesu. Widać to na przykładzie firm świadczących usługi serwisowe, o którym pisaliśmy w artykule dotyczącym obsługi zleceń serwisowych. Informacje z różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę. Kluczowe jest, aby mogły być one zawarte w systemie do zarządzania, co wpływa na optymalizację procesów i jakość realizacji usług.
W podobnym stopniu proces porozumiewania się z kontrahentami obejmie pozostałe firmy tj. biura rachunkowe, kancelarie prawne, firmy inwestycyjne czy produkcyjno – handlowe. Kluczowe w systemie komunikacyjnym do realizacji usług, jest ścisłe związane kontrahenta, jego zakresu usług oraz przypisania niezbędnych zasobów w oparciu o kalendarz czy harmonogram. Świetnym przykładem takiego rozwiązania jest system ERP 2.0 enova365. W ramach dostępnych funkcjonalności poprzez Portal Kontrahenta 2.0 system oferuje kompleksową obsługę procesów związanych z realizacją wszelakich usług w oparciu o dane zawarte w modułach CRM, Projekty czy Handel.
Dodatkowymi – atutami są m.in.:
- gotowy interfejs komunikacyjny,
- możliwość samodzielnego przygotowania procesów obsługi zgłoszeń,
- system notyfikacji dostoswany do zdarzeń komunikacyjnych,
- stała komunikacja B2B z klientami oraz partnerami
- stały dostęp do stanu zgłoszeń, dokumentów sprzedaży, zamówień a nawet umów cyklicznych czy też dostaw.
Team Wercom
styczeń 2022