Skip to main content

Aktualności

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Drodzy Klienci, informujemy że z dniem 31.12.2024  Symfonia zakończyła wsparcie oraz aktualizacje do programu Symfonia 2.0 Mała Księgowość

Co to oznacza dla Ciebie?

Umożliwimy pracę na programie w „wersji ograniczonej”. Będziesz mieć dostęp do danych firmy po upłynięciu terminu licencji (aktywacji programu). Otworzona w tym trybie firma będzie umożliwiała pracę w programie i wykonywanie operacji w latach prowadzonych w programie objętych licencją.

Ten tryb pracy zawiera m.in. ograniczenia:

  • Wyboru roku na lata późniejsze niż rok, w którym zakończyła się licencja.
  • Generowania deklaracji za okresy/lata późniejsze niż rok zakończenia licencji.
  • Zmiany daty (data programu nie może być późniejsza niż koniec roku, w którym zakończyła się licencja). Zmiana na datę wcześniejszą nie jest ograniczona.

Szczegóły znajdziesz na stronie pomocy

Wiosną 2025 roku wydamy ostatnią wersję pozwalającą na rozliczenie roku 2024.

Co dalej?

Jeśli nadal chcesz korzystać z oprogramowania dla Biur rachunkowych od Symfonii przejdź na Symfonię eBiuro – program księgowy, w którym znajdziesz wszystkie narzędzia do prowadzenia uproszczonej księgowości oraz kadr i płac.

W instrukcji migracyjnej znajdziesz informacje, o tym jak wykonać migrację z Symfonii Start 2.0 Mała Księgowość na Symfonię eBiuro oraz jakie dane możesz przenieść.

Więcej informacji uzyskają Państwo u naszych konsultantów +48 61 868 22 08 bądź pod biuro@wercom.pl

____________________________________________________________________

Symfonia 2.0 wersja 2023a

  • Symfonia Start 2.0 Faktura
  • Symfonia Start 2.0 Handel
  • Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż
  • Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn

Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość 2025

  • Dodano obsługę deklaracji za rok 2024:
    • PIT-28(26),
    • PIT-36(31),
    • PIT-36L(20).

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.k

  • Uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci hospitalizowanych po narodzinach.
    • W systemie wprowadzono odpowiednie zmiany, aby zarejestrować i rozliczyć nowy urlop dla rodziców dzieci przedwcześnie urodzonych oraz hospitalizowanych po porodzie, zwany uzupełniającym urlopem macierzyńskim.
  • Nowe wartości parametrów
    Dodano nowe wartości dla:

    • wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru zasiłku chorobowego
      • wartość 105,50 obowiązuje w okresie 2025-04-01 – 2024-06-30
    • kwota wolna od potrąceń przy zasiłkach, typ potrącenia:
      • Potrącenie zaliczek pieniężnych – wartość 1 064,84
      • Potrącenie za zgodą pracownika – wartość 1 064,84
      • Potrącenie z tytułem wykonawczym – wartość 1 331,03
      • Potrącenie kar pieniężnych – wartość 1 064,84
      • Alimenty – wartość 806,67

Wartości obowiązują od 01.03.2025 r.

Wartości obowiązują od 01.03.2025 r.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

Symfonia FKF/F50 – Finanse i Księgowość 2025.1

  • Dodano wsparcie rejestracji dokumentów obsługiwanych procedurą SME.
  • W ustawieniach definicji rejestrów sprzedaży rodzaju: Zwykły; VAT niepodlegający odliczeniu, Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium kraju – dodano parametr Procedura SME.
  • Do ustawień definicji dokumentów o charakterze Faktura nabycia dodano pole wyboru Pokaż parametr „Procedura SME”.
  • Na oknie dokumentów o charakterze Faktura nabycia z zaznaczonym ustawieniem Pokaż parametr „Procedura SME” wyświetlane jest dodatkowe pole Procedura SME.
  • W ustawieniach danych firmy dodano pola:
    • SME – aktywuje możliwość ustawienia dla firmy numeru NIP EX.
    • NIP EX – identyfikator podatnika korzystającego ze zwolnienia z VAT w procedurze szczególnej SME. Domyślnie uzupełniany na podstawie numeru NIP.
  • Zaktualizowano mechanizmy wymiany danych: Obiektu Integracji, Formacie 3.0, Repozytorium Dokumentów, aby uwzględniały informacje o dokumentach obsługiwanych procedurą SME.
  • Dodano obsługę nowych schem (wersja 1.3) formularzy sprawozdań finansowych dla jednostek typu: Mała, Mikro, Inna, Organizacja Pożytku Publicznego.
  • W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz innych ustaw, zmianie uległ wzór Rachunku Zysków i Stra
  • Zaktualizowano do wersji 3-0E schemę składanej elektronicznie deklaracji CIT-8ST.
  • W oknie Nadawanie znaczników dodano obsługę przypisywania znaczników JPK_PD.
  • Poprawiono wydajność wyliczania podsumowania podczas przeglądania list Rozliczeń Międzyokresowych Kosztów.
  • Do listy dokumentów dodano kolumnę Kod Kth. prezentującą kod kontrahenta.
  • Poprawiono treść komunikatów wyświetlanych przy operacji zamykania roku.
  • Dla nowego okna kontrahenta dodano wsparcie modyfikacji funkcjonalności w ramach rozwiązań indywidualnych.
  • Dodano obsługę podpisów elektronicznych Szafir przy pracy z serwisem Symfonia eDeklaracje w Chmurze
  • Na pasku stanu programu dodano informację o statusie połączenia do Chmury Symfonii.
  • Od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległa standardowa stawka VAT w Słowacji. W raporcie Procedura OSS zaktualizowano obsługę słowackich stawek VAT.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia HMF/H50 – Handel 2025.1

  • Od wersji 2025.1 Symfonia ERP nie współpracuje z silnikiem bazy danych Microsoft SQL 2016.\
  • Dodano funkcjonalność usprawniającą obsługę dokumentów wystawianych w procedurze SME.
  • Do ustawień wydruku raportu Dokument sprzedaży dodano parametr Wydruk listy opakowań zwrotnych.
  • W ustawieniach drukarek fiskalnych dodano nowe modele „obsługuj jak”:
    • ELZAB 2025,
    • NOVITUS 2025,
    • POSNET 2025.
  • Na wydruku paragonu fiskalnego dodano prezentację formy płatności (we wcześniejszych wersjach zawsze „gotówka”).
  • Zaktualizowano format eksportu oraz importu towarów w formacie tekstowym aby uwzględniał informacje o opakowaniach.
  • Dla zestawień Zestawienie wybranych dokumentów, Sprzedaż za okres, Rozliczenie sprzedaży za okres dodano możliwość ustawienia podsumowania co kraj.
  • Poprawiono obsługę prawa Podgląd cen zakupu w nowym widoku okien towarów, aby użytkownicy bez tego prawa nie wiedzieli ceny bazowej towaru oraz kolumn związanych z wysokością marży/narzutu.
  • Zmieniono zachowanie ustawienia parametru Inne > Weryfikacja uprawnień użytkowników do grup kontrahentów.
  • Dostosowano funkcjonalność parametry pracy Ochrona danych > Drukowanie dokumentu nie zafiskalizowanego do pracy z oknami w nowym widoku.
  • Dodano parametr pracy Ochrona danych > Ochrona dokumentów z systemów zewnętrznych definiujący zachowanie programu przy próbie modyfikacji lub usunięcia wystawionych zamówień obcych, faktur sprzedaży oraz dokumentów magazynowych oznaczonych jako pochodzące z systemów zewnętrznych.
  • Umożliwiono edycję rezerwacji do pozycji zamówienia obcego z wystawioną zaliczką.
  • Na pasku stanu programu dodano informację o statusie połączenia do Chmury Symfonii.
  • W kartotekach Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Dostawy, Zamówienia obce dodano kolumnę Źródło prezentującą informację o pochodzeniu dokumentu

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia STF/S50 Środki Trwałe 2025.1

  • Rozwiązano problem błędu blokującego konwersję firmy.
  • Rozwiązano problem przypadków, w których nie zapisywana była zmiana kwoty niestanowiącej KUP.
  • W ustawieniach Danych Firmy dodane zostały pola definiujące numer NIP firmy w procedurze SME (funkcjonalność nie jest wykorzystywana w module Środki Trwałe).
  • Rozwiązano problem zamykania programu przy eksporcie dokumentów dla modułu Finanse i Księgowość

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia Web API 2025.1 (25.1.1.0)

Swagger UI

  • Swagger UI został zintegrowany z aplikacją wprowadzając interaktywny interfejs do eksploracji i testowania możliwości endpointów WebAPI.

Obsługa procedury SME

  • Moduł Handel: Dla dokumentów sprzedaży o charakterze Faktura walutowa sprzedaż (FSW) oraz Wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru (WDT) i dokumentów zakupu o charakterze Wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru (WNT) dodano nowe pole opcjonalne typu bool IsSmeProcedure, pole to określa czy dla dokumentu włączona została procedura SME.
  • Moduł Finanse i Księgowość: Dla dokumentów sprzedaży o charakterze Dokument specjalny sprzedaż > Faktura walutowa VAT sprzedaż (FSW) oraz Wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru (WDT) oraz dokumentów zakupu o charakterze Faktura nabycia dodano nowe pole opcjonalne typu bool IsSmeProcedure.

Identyfikator systemu zewnętrznego – pochodzenie dokumentu

  • Jeżeli dokumenty rejestrowane są w Handlu za pośrednictwem WebAPI, podczas jego definiowania należy wypełnić pole typeExternal podając identyfikator systemu zewnętrznego. Tak uzupełniony dokument za pośrednictwem WebAPI, w kartotekach Handlu: Zamówienia obce, Sprzedaż, Magazyn, w kolumnie Źródło będzie prezentował nazwę modułu zewnętrznego.

Nowe opcje sterowania okresem dokumentu i okresem rejestru VAT w konfiguratorze FK

  • W odpowiedzi na prośby klientów dodano w konfiguratorze Fk nową opcję sterowania okresem dokumentu oraz rejestru: datą Wpływu, dla dokumentów zakupu.

Wersjonowanie Endpointów

  • Dodano funkcjonalność wersjonowania endpointów, która pozwala na bardziej precyzyjne zarządzanie wersjami API.

Wprowadzanie danych dla schematów księgowań z pominięciem konfiguracji słowników

  • Dodano możliwość wprowadzania danych dla schematów księgowań z pominięciem konfiguracji słowników.

Przyrostowe przeliczanie sald i obrotów

  • Od wersji 2025.1 proces przeliczający salda i obroty nie będzie usuwał historycznych danych.

Wycofanie fiskalizacji

  • Wycofano funkcjonalność fiskalizacji. Moduły z fiskalizacją nie są już dostarczane i nie możliwe jest skonfigurowanie fiskalizacji w konfiguratorze WebAPI

Nowa wersja enova365 z numerem 2504.1.1

W dniu 11.04.2025 opublikowana została wersja enova365 oznaczona numerem 2504.1.1

Wersja zawiera następujące nowości – m.in. przebudowany Pulpit Klienta Biura Rachunkowego w warstwie komunikacyjnej i wizualnej, integracja z platformą e-Paragony oraz rozszerzenie funkcjonalność ocen pracowniczych. Zmiany rozwojowe nie ominęły również modułu BI, CRM, Nieruchomości i Flota.

W Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego:

Przygotowano pakiet zmian w Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego obejmujący warstwy:

wizualną:

  • Nowe menu główne – Przebudowano menu główne Pulpitu zgodnie z obowiązującymi trendami w zakresie UX/UI. Nowe, rozwijane menu w prawym górnym rogu okna aplikacji umożliwia szybki dostęp do kluczowych opcji, takich jak lista firm, baza wiedzy, profil użytkownika czy zmiana hasła.
  • Nowy „Zestaw skrótów” – pozwala na grupowanie najczęściej używanych list oraz funkcji w formie przycisków przejścia.
  • Przebudowano „Pulpit Klienta Biura Rachunkowego” – udostępnia najczęściej wykonywane czynności: np. grupowe przekazywania dokumentów do Biura w formie paczki plików PDF, JPG, wprowadzanie dokumentów kosztowych pojedynczo, czy wystawianie faktur.
  • Ulepszono konfigurację Panelu użytkownika w Pulpitach, wprowadzając nowy, intuicyjny sposób organizacji elementów – Uprawnieni użytkownicy mogą teraz korzystać z organizatora panelu, który wyświetla się jako siatka projektowa. Użytkownicy mogą przeciągać i upuszczać (drag&drop) elementy z listy na siatkę projektową, dowolnie rozmieszczając je na panelu. Bezpośrednio na siatce projektowej można również zmieniać rozmiary dodanych elementów. Nowa metoda pozwala na łatwą i szybką personalizację pulpitu, dostosowując go do indywidualnych potrzeb i preferencji.

komunikacyjną na linii Klient – Biuro:

  • Ankiety w Pulpicie – Umożliwiają zebranie informacji od Klientów Biura za pomocą przygotowanego kwestionariusza pytań. Dzięki nowej funkcjonalności Klient Biura Rachunkowego ma możliwość wypełnienia ankiety, a Biuro otrzymuje wyniki bezpośrednio w systemie.
  • Opiekunowie Klienta Biura – Przygotowano funkcjonalność polegającą na wyświetlaniu w Pulpicie informacji o opiekunie/opiekunach Klienta biura.
  • Logo – Biuro Rachunkowe może dodać w Pulpicie swoją pełną wizytówkę wraz z logo.

W module Handel:

  • Opakowanie jako podstawowa pozycja dokumentu handlowego (Dyrektywa SUP) Dodano funkcjonalność umożliwiającą obsługę opakowań jednorazowych jako podstawowych pozycji dokumentu handlowego. Obsługa opakowań za pomocą pozycji może być wykorzystana do zarządzania tzw. opakowaniami SUP (Single Use Plastics). Dodatkowo dostępny jest raport „Przyjęcia i wydania opakowań SUP”, który ułatwia wypełnianie deklaracji w systemie BDO. Dzięki temu firma będzie zgodna z zapisami dyrektywy SUP, a narzędzie może być wykorzystane w innych procesach sprzedażowych.
  • Integracja z e-Paragony Dodano możliwość wystawiania e-paragonów w integracji z platformą pl. Funkcjonalność pozwala na wystawianie e-paragonów na drukarce fiskalnej z obsługą takich dokumentów. Informacje o wystawieniu e-paragonu mogą być wysyłane w postaci wiadomości e-mail, w których umieszczany jest link do wystawionego dokumentu. Dzięki temu nie ma konieczności wkładania paragonu do paczki. Pozwala to również na obniżenie kosztów, w tym archiwizacji dokumentów oraz automatyzację archiwizacji, budując wizerunek firmy jako proekologiczne.

W module Kadry i Płace:

  • Oceny pracownicze Dotychczas w ramach ocen pracowniczych mogliśmy przygotować tylko wykres kompetencji miękkich (zachowanie). Od wersji 2504 rozszerzamy funkcjonalność dla wszystkich elementów oceny: kompetencje miękkie, twarde, element oceny, cel okresowy. Na grafice możemy umieszczać wszystkie elementy lub filtrować po wybranych typach. Dzięki temu mamy możliwość lepszej prezentacji danych dot. ocen pracowniczych.

W module Business Intelligence:

  • Rozwój utrwalania list będących źródłem danych dla BI Dodano usprawnienia utrwalenia danych z dowolnej listy, czyli zapisania danych z listy do tabeli, która stanowi źródło danych dla raportów i innych analiz BI, w tym m.in.
    • Obsługa Zestawów filtrów list, dzięki której Użytkownik nie musi każdorazowo ustawiać wartości filtrów tylko skorzystać z utworzonych wcześniej zestawów​.
    • Czynność Oblicz pozwalająca podejrzeć dane oraz sprawdzić jaką formę przybierze tabela, do której zostaną utrwalone dane​.
    • Możliwość skorzystania z istniejącej tabeli, do której mogą być utrwalone dane.
    • Czynność Utwórz raport przestawny dostępna z poziomu formularza Definicji Utrwalania listy, która usprawnia proces tworzenie Raportu przestawnego.
    • Możliwość automatyzacji utrwalania list przy wykorzystaniu Harmonogramu zadań.
  • Modele danych do EŚP Przygotowano nowe domeny oraz raporty standardowe zbierające podstawowe informacje dotyczące przelewów, dokumentów kasowych oraz rozrachunków wg typów. Pozwala to na skorzystanie ze standardowych modeli danych i wizualizacji BI, obniżając nakład pracy wdrożeniowej.
  • Budowa domen w oparciu o relacje biznesowe oraz prezentacja w układzie struktury drzewiastej Wprowadzono nową funkcjonalność pozwalającą na budowę domen w oparciu o relacje biznesowe. Funkcjonalność pozwala na tworzenie domen poprzez dodawanie odpowiednich pól z powiązanych obiektów, bez konieczności ręcznego definiowania złączeń. Dzięki temu próg wejścia we wdrożenia BI jest mniejszy, a sposób budowy domen jest łatwiejszy i szybszy. Forma prezentacji domeny w układzie struktury jest bardziej przejrzysta.

W module Systemowe:

  • Zmiana kolorów w interfejsie systemu. Zmiana dotyczy wersji jasnej oraz wersji ciemnej (nie dotyczy aplikacji mobilnej). Celem modyfikacji kolorów jest poprawa kontrastów, co przekłada się na zwiększenie czytelności systemu. Wprowadzono również zmianę w sposobie konfiguracji „Panelu użytkownika” w pulpitach. Aktualnie zarządzanie panelem jest realizowane po przejściu do Ogólne/Panel użytkownika dostępna jest nowa czynność „Organizuj Panel”.

W modułach CRM i Pulpit Kontrahenta:

  • Tablica Kanban Wprowadzono funkcjonalność tablicy Kanban, która służy do zarządzania i monitorowania przepływu pracy w ramach zadań, zależnie od ich stanu. Funkcjonalność jest dostępna również w Pulpicie Kontrahenta dla zgłoszeń Servicedesk.

W module Nieruchomości:

  • Rozliczenia mediów i nieruchomości Rozbudowano rozliczenia mediów i nieruchomości. Modyfikacje dotyczą działania „Kreatora rozliczenia mediów”.

W module Flota:

  • Kalendarz rezerwacji pojazdów Dodano „Kalendarz rezerwacji pojazdów”. Zawiera on informacje o dostępności pojazdu oraz pozwala na jego rezerwację przy pomocy przycisku „Rezerwuj”. Kalendarz jest widoczny również w Pulpicie Pracownika.
  • Historyczność formularza pojazdu Dodano historyczność formularza pojazdu. Na liście „Pojazdy” dostępna jest funkcja „Aktualizuj”. Pozwala ona określić od kiedy pojazd charakteryzuje się określonymi parametrami.

 

Szczegóły zmian dostępne są w ulotce.

 

Skrócone warunki promocji

Termin 01.04.2025- 30.04.2025

  • Promocja dotyczy nowych klientów zakupujących licencje w modelu na własność oraz wynajem.
  • Promocja w modelu abonamentowym 20%  na wartość abonamentu w ciągu 12 miesięcy.
  • Promocja w modelu zakupu na własność 20% na zakup licencji, wartość zamówienia do 50 000 zł netto.
  • Promocja dotyczy tylko nowych klientów, kupujących licencję enova365 po raz pierwszy.

Po więcej informacji zapraszamy do KONTAKTU

Aby otrzymać newsletter, podaj swój e-mail
ZAPISZ SIĘ
close-link
Newsletter ✉