Skip to main content

Aktualności

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Drodzy Klienci, informujemy że z dniem 31.12.2024  Symfonia zakończyła wsparcie oraz aktualizacje do programu Symfonia 2.0 Mała Księgowość

Co to oznacza dla Ciebie?

Umożliwimy pracę na programie w „wersji ograniczonej”. Będziesz mieć dostęp do danych firmy po upłynięciu terminu licencji (aktywacji programu). Otworzona w tym trybie firma będzie umożliwiała pracę w programie i wykonywanie operacji w latach prowadzonych w programie objętych licencją.

Ten tryb pracy zawiera m.in. ograniczenia:

  • Wyboru roku na lata późniejsze niż rok, w którym zakończyła się licencja.
  • Generowania deklaracji za okresy/lata późniejsze niż rok zakończenia licencji.
  • Zmiany daty (data programu nie może być późniejsza niż koniec roku, w którym zakończyła się licencja). Zmiana na datę wcześniejszą nie jest ograniczona.

Szczegóły znajdziesz na stronie pomocy

Wiosną 2025 roku wydamy ostatnią wersję pozwalającą na rozliczenie roku 2024.

Co dalej?

Jeśli nadal chcesz korzystać z oprogramowania dla Biur rachunkowych od Symfonii przejdź na Symfonię eBiuro – program księgowy, w którym znajdziesz wszystkie narzędzia do prowadzenia uproszczonej księgowości oraz kadr i płac.

W instrukcji migracyjnej znajdziesz informacje, o tym jak wykonać migrację z Symfonii Start 2.0 Mała Księgowość na Symfonię eBiuro oraz jakie dane możesz przenieść.

Więcej informacji uzyskają Państwo u naszych konsultantów +48 61 868 22 08 bądź pod biuro@wercom.pl

____________________________________________________________________

Symfonia 2.0 wersja 2023a

  • Symfonia Start 2.0 Faktura
  • Symfonia Start 2.0 Handel
  • Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż
  • Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn

Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość 2025

  • Dodano obsługę deklaracji za rok 2024:
    • PIT-28(26),
    • PIT-36(31),
    • PIT-36L(20).

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

Symfonia ERP Kadry i Płace 2025

  • Zapisywanie i zatwierdzanie nieobecności – zmiana kolejności poleceń (Głos klienta) – zmieniono kolejność poleceń zapisujących i zatwierdzających wprowadzaną nieobecność.
  • Skierowanie na badania lekarskie – zmiana podstawy prawnej – po opublikowaniu jednolitego tekstu ustawy – Kodeks pracy zaktualizowano podstawę prawną.
  • Operacje zbiorcze – kopia bezpieczeństwa – na pasku narzędziowym dodoano nowy przycisk Utwórz kopie baz uruchamiający kreator tworzenia backup-ów dla firm wybranych z listy.
  • Operacje zbiorcze – konwersja firm – na pasku narzędziowym dodano nowy przycisk Konwertuj firmy uruchamiający kreator zbiorczej konwersji firm po aktualizacji programu do nowej wersji.
  • Nowa klasa Zaświadczenie o zarobkach pomniejsza kwotę brutto i netto – utworzono klasę, do której dodano składniki niewliczane do wynagrodzenia za pracę. Dzięki temu te składniki nie są wykazywane na raporcie Zaświadczenie o zarobkach.
  • Nowe wartości parametrów – dodano nowe wartości dla:
    • Wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru zasiłku chorobowego wartość 109,80 obowiązuje w okresie 2025-07-01 – 2024-09-30
    •  Roczna stopa odsetek wartość 10,75 obowiązuje od 2025-05-08

Symfonia ERP Kadry i Płace 2025 jest ostatnią wersją, która wspiera współpracę z oprogramowaniem bazodanowym Microsoft SQL 2016. Kolejne wydania (wersje pełne, aktualizacje, fixy) będą testowane tylko z MS SQL w wersji 2017 i nowszymi, zgodnie z wymaganiami systemowymi w Dokumentacji.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

 

Symfonia FKF/F50 – Finanse i Księgowość 2025.2

  • Nadawanie znaczników JPK_PD – Dodano funkcjonalność przypisywania znaczników JPK_PD na oknie Nadawanie znaczników JPK_KR_PD. Przycisk Znaczniki PD otworzy okno wyboru znacznika.
  • Raport JPK_KR_PD – Księgi rachunkowe, podatek dochodowy – Do raportu Jednolity Plik Kontrolny dodano obsługę formatu JPK_KR_PD – księgi rachunkowe, podatek dochodowy.
  • Rozliczenie Podatku Dochodowego – Do grupy Deklaracje (Ctrl+8) > Ustawienia dodano polecenie otwierające okno Rozliczenie Podatku Dochodowego JPK_KR_PD.
  • Smart BI – Obroty kont ze znacznikami JPK_KR_PD – W grupie Wskaźniki (Ctrl+7) > Obroty dodano raport Obroty kont ze znacznikami JPK_KR_PD zawierający zestaw danych księgowych ze znacznikami, z których można przygotowywać własne raporty i zestawienia.
  • Smart BI – Weryfikacja przypisań znaczników JPK_KR_PD – W grupie Wskaźniki (Ctrl+7) > Obroty dodano raport Weryfikacja przypisań znaczników JPK_KR_PD zawierający zestawienie informacji o przypisaniu znaczników JPK_KR_PD do kont.
  • Import dokumentów z Chmury – Dodano nowe okno Dokumenty chmurowe obsługujące import dokumentów z Chmury Symfonii, z serwisu Symfonia eDokumenty.
  • Zastąpienie raportów VBA – W związku z planowanym w kolejnych wersjach wycofaniem VBA przygotowano kolejne raporty integrujące ich funkcjonalność w programie Finanse i Księgowość
  • ZOBACZ WIĘCEJ

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia HMF/H50 – Handel 2025.2

  • Wysyłka i odbiór załączników do dokumentów KSeF – Umożliwiono udostępnianie kontrahentom podglądu dokumentów sprzedaży wysyłanych do KSeF oraz ich załączników. Informacja o udostępnieniu dokumentu wysyłana jest na wybrane adresy email.
  • Załączniki dokumentów sprzedażowych – Na zakładce załączników do dokumentów sprzedażowych umożliwiono dodawanie linków.
  • Wystawianie dokumentu sprzedaży – Na dialogu wystawiania dokumentu sprzedaży dodano grupy ustawień związane z udostępnianiem dokumentów i ich załączników a także wysyłką powiadomień
  • Dodawanie linków jako załączników dokumentów sprzedaży – Dla dokumentów sprzedaży umożliwiono dodanie załącznika w formie odnośnika.
  • Kontrahenci – W oknie szczegółów kontrahenta zakładkę Osoba kontaktowa zastąpiono nową wersją, która umożliwia prezentację i rejestrację wielu osób.
  • Kartoteka kontakty – Kartoteka Kontakty została przeniesiona z Contact Managera do kartotek programu Handel.
  • Ustawienia wysyłki – Do ustawień programów dodano grupę Ustawienia udostępniania > Ustawienia wysyłki definiującą zachowanie programu przy wysyłce dokumentów wystawianych w formie ustrukturyzowanej (dla KSeF) oraz ich załączników.
  • Historia udostępniania dokumentów i ich załączników – W kartotece dokumentów sprzedażowych (przycisk KSeF) oraz w oknie dokumentu sprzedaży (przycisk Operacje) w pozycji Historia wysyłki prezentowane są wpisy związane z wysyłką dokumentów do KSeF, ich udostępnianiem, wysyłką załączników i powiadomień do odbiorcy.
  • Uprawnienie do zmiany parametrów wysyłki podczas wystawiania dokumentu – Dodano uprawnienie upoważniające do zmiany ustawień związanych z udostępnianiem dokumentu i załączników oraz wysyłką powiadomienia podczas wystawiania dokumentu.
  • Prawa użytkownika – Do praw modułu Handel dodano grupę uprawnień Rodzaj: Prawa w zakresie udostępnień
  • Proporcjonalne rozbija nie wartości na korekcie zaliczkiW oknie dokumentu korekty zaliczki dodano polecenia:
    • Rozbij proporcjonalnie według stawek VAT
    • Rozbij proporcjonalnie między pozycje
  • Contact Manager – Wygląd i funkcjonalność Ofert został dostosowany do pracy w architekturze metadata. Wiąże się to z dodatkowymi zmianami w niektórych funkcjonalnościach Contact Manager.
  • Historia zmian – Dodano okno Historia zmian umożliwiające przeglądanie wpisów konwersji, wystawiania, modyfikacji oraz usuwania dokumentów ofert. Wpisy są domyślnie pogrupowane według wewnętrznego identyfikatora dokumentu, który służy do powiązania zmian dotyczących tego samego dokumentu – niezależnie od jego numeru, który może ulec zmianie.
  • Okno listy Kontaktów – Po zmianach okno Kontakty wzbogacone zostało o panel filtrów oraz na pasku narzędziowym dodano przycisk Operacje z poleceniami:
    • Zmiana aktywności – otwiera dialog wyboru ustawienia aktywności dla zaznaczonych kontaktów.
    • Ustaw znacznik – otwiera dialog wyboru znacznika dla zaznaczonych kontaktów.
    • Usuwanie kontaktów (Delete) – usuwa wybrane kontakty.
  • Szczegóły kontaktu – Zmieniono układ prezentacji danych na oknie szczegółów kontaktu.
  • Typy dokumentów Ofert – Dodano definicje typów dokumentów dla Ofert oraz dwa predefiniowane typy:
    • Oferta ze skrótem OFR,
    • Oferta walutowa ze skrótem OFW.
  • Parametry pracy – Widoczność kartotek i formatek – Usunięto parametr Widoczność – kartoteka ofert, praca z tą kartoteką w widoku klasycznym nie będzie już dostępna.
  • Podgląd oferty w kartoteceW kartotece Ofert dodano przełącznik włączający podgląd wybranej oferty.
  • Ustawienia – Definiowanie statusów oferty – Do ustawień Definiowanie statusów oferty dodano zakładkę Lista statusów umożliwiającą modyfikację słownika własnych statusów życia oferty w programie Handel.
  • Ustawienia – Wymiary analityczne – Do ustawień wymiarów analitycznych Widoczność i wymagalność dodano uwzględnianie również typów dokumentów dla Ofert.
  • Cenniki jednowalutowe – Wprowadzono nową funkcjonalność, która umożliwia ustawienie jednej waluty dla całego cennika.
  • Notatka sformatowana – kontrahent, towar – W oknach notatek wprowadzanych dla kontrahenta i towaru, dodano zakładkę Notatka sformatowana, umożliwiającą wprowadzenie notatki z formatowaniem tekstu.
  • Kontrahent – adres e-mail – Do 100 znaków zwiększono maksymalny rozmiar pola adres e-mail w oknie kontrahenta.
  • Portal użytkownika – W związku z przeprojektowaniem serwisu Administracji Chmurowej i zmianą jego nazwy na Portal użytkownika zaktualizowano zastosowane nazewnictwo w programie Handel.
  • Możliwość ponownego pobrania dokumentu z serwisu Symfonia eDokumenty – Umożliwiono ponowne pobranie usuniętego z kartoteki zakupu dokumentu, który został uprzednio pobrany z serwisu Symfonia eDokumenty.
  • Ukrywanie dokumentów z Symfonia eDokumenty – W oknie kartoteki dokumentów importowanych do menu kontekstowego dla listy dodano polecenie Ukryj dokument.
  • Parametry pracy – Data wystawienia dokumentów płatności – Do Parametrów pracy w grupie Inne dodano parametr Data wystawienia dokumentów płatności określający czy data dokumentów płatności będzie:
    • ustalana na podstawie Bieżącej daty systemowej,
    • Zgodna z dokumentem handlowym.
  • Pośrednie okna dokumentów – Wycofano „pośrednie” widoki dla nowych okien dokumentów sprzedaży, zamówień obcych oraz dokumentów magazynowych.
  • Symfonia Cloud Connector – W oknie ustawień danych firmy na zakładce Konfiguracje dodano sekcję ustawień Symfonia Cloud Connector.
  • ZOBACZ WIĘCEJ

 

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia STF/S50 Środki Trwałe 2025.2

  • Rejestracja parametrów Sposób nabycia, Częstotliwość odpisu dla JPK_CIT(JPK_ST_KR) – Dodano nowe pola do wprowadzenia danych na potrzeby JPK_ST_KR: Sposób nabycia, Częstotliwość odpisu.
  • Rozwiązano problem obcinania nazwy skróconej firmy na etykietach środków trwałych.
  • Rozwiązano problem błędu połączenia z serwerem SQL przy próbie utworzenia kopii bezpieczeństwa.
  • Naprawiono prezentowanie numerów fabrycznych w tworzonym raporcie Raport do Excela.
  • Rozwiązano problem zamykania programu przy ponownej próbie przesłania do FK księgowania amortyzacji.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia Web API 2025.2 (25.20.1.0)

  • Migracja ustawień WebAPI z poprzedniej wersji – W celu poprawienia doświadczenia aktualizacji WebAPI dodano mechanizm umożliwiający migrację ustawień konfiguracyjnych z ostatnio zainstalowanej wersji usługi. Na pierwszym kroku kreatora instalacji (wizzarda) system automatycznie wyszukuje plik WebAPI.config z poprzedniej wersji aplikacji. Jeśli na maszynie wykryta zostanie poprzednia wersja WebAPI, użytkownikowi przekazana informacja o możliwości zaimportowania ustawień.
  • Obsługa pól TypeExternal (int), IdExternal (int), Id2External (varchar(32)) do synchronizacji przyrostowej – Jest to komplementarna zmiana do nowych pól wprowadzonych w wersji 2025. Nowe pola są synchronizowane dla następujących typów dokumentów:
    • zamówień obcych
    • dokumentów sprzedaży
    • dokumentów zakup
    • magazynu
  • Dedykowane endpointy do operacji na ExternalMetadata – Ze względu na popularność pól zewnętrznych metadanych do dokumentów, zostały dodane możliwości odczytu i ich aktualizacji w ramach istniejących kontrolerów sprzedaży i zamówień obcych. Funkcjonalność pozwoli na grupowy odczyt metadanych w ramach konkretnego typu dokumentu oraz ich grupową aktualizację. Podobnie jak dodatkowe pola w endpointach do tworzenia dokumentów sprzedaży i zamówień obcych, dane są przekazywane w formacie Base64 i tylko taki format jest obecnie wspierany.
  • Zakładka konfiguratora – Funkcje testowe – W związku z prowadzoną modernizacją WebAPI dodana została zakładka Funkcje testowe, której celem jest umożliwienie użytkownikowi wyboru pomiędzy dotychczas stosowanymi rozwiązaniami, a nowymi technologiami, będącymi w fazie testów lub stopniowego wdrażania.
  • Zakładka konfiguratora – Kursy walut – Do parametrów konfiguracji WebAPI dodano zakładkę Kursy walut umożliwiającą konfigurację funkcjonalności automatycznego pobierania kursów.
  • Pobieranie danych z wykorzystaniem mechanizmów CardIndex – W celu przyspieszenia pracy i zwiększenia możliwości personalizacji webapi do kontrolerów Contractors i Products, dodane zostało wsparcie mechanizmów CardIndex. Zmiana ta zostaje wprowadzona dla /api/v2025.2 klasyczne mechanizmy pozostają w obecnie niezmienionej formie.

Nowa wersja enova365 z numerem 2504.3.5

W dniu 6.06.2025 r. opublikowana została wersja enova365 oznaczona numerem 2504.3.5.

Wersja zawiera nowości w modułach Handel, Księgowość oraz Projekty i Budżetowanie.

Handel: 

  • Zamówienia i oferty – Umożliwiono jednoczesne usuwanie rezerwacji ilościowej dla wszystkich pozycji zamówienia bez wskazanej dostawy. Można tego dokonać za pomocą czynności w menu „Zeruj rezerwacje ilościowe” dla tych dokumentów, dla których występuje choć jedna pozycja z rezerwacją ilościową, ale bez wskazanej dostawy. Funkcja dotyczy dokumentów, dla których na definicji mamy włączony parametr „Rezerwacja ilościowa” oraz została dodatkowo oparta o uprawnienie „Zmiana ilości rezerwowanej oraz okresu ważności rezerwacji” na roli operatora.

Księgowość: 

  • Deklaracja CIT-8ST – Dostosowano wysyłkę eDeklaracji dla formularza CIT-8ST(1) do obowiązujących schematów XML opublikowanych na stronach Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych. Dodatkowo wprowadzono możliwość wysyłki deklaracji za poprzednie lata z wykorzystaniem właściwych dla nich schem.

Projekty i Budżetowanie:  

  • Budżetowanie – Na liście pozycji budżetowych dodano czynność „Kopiowanie wybranych pozycji”. Kopiowane pozycje mogą zostać dodane jako równorzędne lub podrzędne do jednego bądź wielu wcześniej zaznaczonych miejsc docelowych w budżecie. Nowa funkcjonalność upraszcza tworzenie struktury drzewa pozycji i w wielu przypadkach eliminuje konieczność importu przez arkusze kalkulacyjne. Skraca do niezbędnego minimum czas tworzenia kolejnych budżetów.
  • Wieloetapowa realizacja – W rozliczeniach środków pieniężnych dla dokumentów „Cesje”, „Rozliczenia zaliczek”, „Rozliczenia delegacji” oraz „Delegacje PWS” dodano mechanizm automatycznego generowania elementów opisu analitycznego, które korygują istniejące opisy analityczne płatności oraz tworzą nowe opisy dla płatności nowego podmiotu – np. innego kontrahenta lub pracownika.

Szczegóły zmian dostępne są w ulotce.

Tylko do końca czerwca mogą Państwo zyskać nowoczesny Portal Samoobsługi Pracowniczej aż 25% taniej! To niepowtarzalna okazja, aby podnieść efektywność Państwa działu HR i zapewnić wyjątkowy komfort pracy wszystkim pracownikom.

Kto może skorzystać z promocji: Klienci posiadający moduł Kadry i Płace.

Czas trwania: 01.06.-30.06.2025

Promocja obejmuje kluczowe moduły Pulpitów:

  • Pulpit Pracownika – indywidualny dostęp do informacji i narzędzi.
  • Pulpit Kierownika – efektywne zarządzanie zespołem i procesami.
  • Workflow (wF) w pulpitach – automatyzacja kluczowych obiegów dokumentów.
  • Business Intelligence (BI) w pulpitach – analityka HR na wyciągnięcie ręki.
  • Praca Hybrydowa w pulpitach – wsparcie dla elastycznych modeli pracy.

Po więcej informacji zapraszamy do KONTAKTU

Aby otrzymać newsletter, podaj swój e-mail
ZAPISZ SIĘ
close-link
Newsletter ✉