Obecnie, funkcjonowanie firmy bez zewnętrznego systemu wspomagającego jego zarządzanie wydaje się prawie niemożliwe. Nadal jednak spotykamy się z przedsiębiorstwami, które chcą zautomatyzować procesy, zmniejszyć biurokracje i zwiększyć kontrolę nad finansami, ale nie wiedzą w jaki sposób tego dokonać. Obawy, które towarzyszą wdrożeniu nowego rozwiązania najczęściej związane są z samym procesem zmiany, wysokimi kosztami czy reakcją pracowników. Czy słusznie?
Rozpocznij od decyzji
Zazwyczaj przedsiębiorstwa podejmują decyzję o zakupie systemu ERP w momencie, gdy dotychczasowe narzędzia i oprogramowanie przestają spełniać ich bieżące potrzeby. Jest to często rezultat osiągnięcia odpowiedniego rozmiaru firmy, kiedy to staje się jasne, że potrzebny jest jeden zintegrowany system do zarządzania wszystkimi aspektami działalności.
Niektóre firmy operują na wielu systemach, z których każdy odpowiada za inne obszary działalności. W pewnym momencie ilość informacji staje się przytłaczająca lub nie są one odpowiednio zintegrowane. Integracja tych systemów, nawet jeśli jest możliwa, często wiąże się z wysokimi kosztami, co może negatywnie wpływać na efektywność pracy i ogólne zadowolenie w firmie.
Wobec powyższej sytuacji, przedsiębiorstwo może zachować się dwojako: pozostać biernym i utrzymywać obecną strukturę biznesową, lub aktywnie szukać nowych rozwiązań. Kluczowym celem jest znalezienie jednego kompleksowego systemu do zarządzania kluczowymi procesami firmy, eliminującego potrzebę migracji danych, wprowadzania informacji do wielu aplikacji oraz ciągłego przełączania się między różnymi systemami.
Wybór odpowiedniego rozwiązania
Obecnie rynek oprogramowania ERP jest dość rozwinięty. Ważne jest aby, znaleźć rozwiązanie, które dostosowane będzie do wymagań firmy lub takie, które oferuje indywidualny rozwój i wsparcie wewnętrzne. To właśnie możliwość rozbudowy systemu, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym może być czynnikiem, który przesądzi nie tylko o powodzeniu samego wdrożenia, ale również pozwoli firmie na dynamiczny rozwój w przyszłości.
Chęci zmiany są wynikiem otwartości na otoczenie i jego rosnących wymagań względem sztucznej inteligencji. Zintegrowane systemy informatyczne odpowiadają na potrzeby dwóch rodzajów zarządzania- operacyjnego oraz strategicznego. Zebranie ich w jeden system, zwiększyło możliwości przedsiębiorstw. W praktyce, dział marketingu, który zajmuje się umocnieniem pozycji firmy na rynku, ekspansją, kreuje pozytywny wizerunek marki, a także wspiera obszar sprzedaży, ponieważ posiada kompletne i rzetelne dane dot. przedsiębiorstwa może ustalić strategię odpowiadającą obecnej sytuacji. Jest w stanie reagować na pewne sytuacje, być na bieżąco i czujnie obserwować, jak zachowuje się rynek. Wszystko dzięki, dostępowi do danych działu sprzedaży, zapasów, produkcji, zakupów i innych.
Zalety usługi opieki serwisowej
Wdrożenie systemu ERP wiąże się z określonymi ramami czasowymi. Nawet po zakończeniu procesu wdrożenia, współpraca powinna trwać dalej. Nawet najlepsze systemy informatyczne mogą wymagać optymalizacji. Regularna opieka serwisowa zapewnia szybką reakcję na ewentualne problemy i utrzymanie wysokiej wydajności systemu.
Opieka serwisowa przy nieprawidłowym działaniu systemu
Opieka serwisantów szczególnie ważna jest na samym początku działania nowego systemu. Firmy zajmujące się obsługą systemów ERP pomogą w nauce nowego systemu oraz precyzyjnie dostosują i skonfigurują go do indywidualnych potrzeb danego Klienta. Systemy ERP na przykład takie jak enova365 czy Symfonia znacząco ułatwiają prowadzenie firmy. Ważne jest jednak, aby były one na bieżąco aktualizowane. Dzięki opiece serwisowej firmy wdrożeniowej proces optymalizacji powinien być szybki i stosunkowo niedrogi.
Aktualizacja oprogramowania
Aktualizacje oprogramowania są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i efektywności działania firmy. Stała współpraca z firmą wdrożeniową gwarantuje dostęp do najnowszych wersji narzędzi oraz wsparcie przy ich konfiguracji.
Szybka reakcja na awarię
Reakcja na awarie jest nieodzowna przy korzystaniu z jakiegokolwiek systemu informatycznego. Umowa serwisowa z firmą wdrożeniową zapewnia szybką pomoc w przypadku awarii, minimalizując negatywne skutki dla działalności firmy.
Team Wercom
maj 2022