W tym tygodniu w życie wszedł projekt rozporządzenia dotyczący nowych obostrzeń związanych z pandemią COVID-19. Pomimo, że w niektórych firmach praca zdalna miała być zjawiskiem wyłącznie przejściowym, nowy model pracy się okazał się nie tylko koniecznością, a praktyczną alternatywą. Szczególnie, że powrót do formy pracy zdalnej bądź hybrydowej jest bardzo możliwy.
W jaki sposób się przygotować? Jak nie dać się zaskoczyć?
Należy się skupić nie tylko na kierownikach, którzy zarządzają zadaniami, ale również pracownikach i ich komforcie pracy. Zalecamy przygotowanie wcześniej odpowiednich narzędzi mających na celu wsparcie w codziennych obowiązkach. W przypadku braku wystarczającego wsparcia, powrót do pracy hybrydowej może być wyzwaniem. Istotne jest, aby proces ten, możliwie jak najbardziej usprawnić. O systemach, które umożliwiają zarówno pracę zdalną jak i hybrydową pisaliśmy już tutaj.
Moduł pracy zdalnej w systemie enova365 wspomaga przede wszystkim:
- delegowanie zadań,
- komunikację,
- ewidencję czasu pracy.
Korzyści z wdrożenia takiego rozwiązania czerpie całe przedsiębiorstwo, właściciele, kierownicy jak i pracownicy. Dzięki łatwemu delegowaniu zadań możliwe jest rozplanowanie dnia pracy maksymalizując produktywność. Szczególnie istotną zaletą dla pracownika staje się intuicyjny system raportowania, który usprawnia komunikację. Dostarcza on również informacje umożliwiające zespołowi kierowniczemu wielowymiarowe analizy. Dane dotyczące ewidencji czasu pracy przesyłane są automatycznie do odpowiednich osób, np. do działu kadrowo-płacowego. Z systemu korzystać można w dowolny sposób, z interfejsu przeglądarkowego, okienkowego lub aplikacji mobilnej. Jest to dedykowane rozwiązanie dla wszystkich osób pracujących w sposób hybrydowy lub zdalny.
Zalet jest oczywiście o wiele więcej.
Więcej informacji udzielą Państwo nasi konsultanci.
Team Wercom
wrzesień 2021