Skip to main content

Aktualności

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Zobacz zbliżające się wydarzenia: www.konferencja.wercom.pl

Drodzy Klienci, informujemy że z dniem 31.12.2024  Symfonia zakończyła wsparcie oraz aktualizacje do programu Symfonia 2.0 Mała Księgowość

Co to oznacza dla Ciebie?

Umożliwimy pracę na programie w „wersji ograniczonej”. Będziesz mieć dostęp do danych firmy po upłynięciu terminu licencji (aktywacji programu). Otworzona w tym trybie firma będzie umożliwiała pracę w programie i wykonywanie operacji w latach prowadzonych w programie objętych licencją.

Ten tryb pracy zawiera m.in. ograniczenia:

  • Wyboru roku na lata późniejsze niż rok, w którym zakończyła się licencja.
  • Generowania deklaracji za okresy/lata późniejsze niż rok zakończenia licencji.
  • Zmiany daty (data programu nie może być późniejsza niż koniec roku, w którym zakończyła się licencja). Zmiana na datę wcześniejszą nie jest ograniczona.

Szczegóły znajdziesz na stronie pomocy

Wiosną 2025 roku wydamy ostatnią wersję pozwalającą na rozliczenie roku 2024.

Co dalej?

Jeśli nadal chcesz korzystać z oprogramowania dla Biur rachunkowych od Symfonii przejdź na Symfonię eBiuro – program księgowy, w którym znajdziesz wszystkie narzędzia do prowadzenia uproszczonej księgowości oraz kadr i płac.

W instrukcji migracyjnej znajdziesz informacje, o tym jak wykonać migrację z Symfonii Start 2.0 Mała Księgowość na Symfonię eBiuro oraz jakie dane możesz przenieść.

Więcej informacji uzyskają Państwo u naszych konsultantów +48 61 868 22 08 bądź pod biuro@wercom.pl

____________________________________________________________________

Symfonia 2.0 wersja 2023a

  • Symfonia Start 2.0 Faktura
  • Symfonia Start 2.0 Handel
  • Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż
  • Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn

Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość 2025

  • Dodano obsługę deklaracji za rok 2024:
    • PIT-28(26),
    • PIT-36(31),
    • PIT-36L(20).

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

Symfonia ERP Kadry i Płace 2025

  • Zapisywanie i zatwierdzanie nieobecności – zmiana kolejności poleceń (Głos klienta) – zmieniono kolejność poleceń zapisujących i zatwierdzających wprowadzaną nieobecność.
  • Skierowanie na badania lekarskie – zmiana podstawy prawnej – po opublikowaniu jednolitego tekstu ustawy – Kodeks pracy zaktualizowano podstawę prawną.
  • Operacje zbiorcze – kopia bezpieczeństwa – na pasku narzędziowym dodoano nowy przycisk Utwórz kopie baz uruchamiający kreator tworzenia backup-ów dla firm wybranych z listy.
  • Operacje zbiorcze – konwersja firm – na pasku narzędziowym dodano nowy przycisk Konwertuj firmy uruchamiający kreator zbiorczej konwersji firm po aktualizacji programu do nowej wersji.
  • Nowa klasa Zaświadczenie o zarobkach pomniejsza kwotę brutto i netto – utworzono klasę, do której dodano składniki niewliczane do wynagrodzenia za pracę. Dzięki temu te składniki nie są wykazywane na raporcie Zaświadczenie o zarobkach.
  • Nowe wartości parametrów – dodano nowe wartości dla:
    • Wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru zasiłku chorobowego wartość 109,80 obowiązuje w okresie 2025-07-01 – 2024-09-30
    •  Roczna stopa odsetek wartość 10,75 obowiązuje od 2025-05-08

Symfonia ERP Kadry i Płace 2025 jest ostatnią wersją, która wspiera współpracę z oprogramowaniem bazodanowym Microsoft SQL 2016. Kolejne wydania (wersje pełne, aktualizacje, fixy) będą testowane tylko z MS SQL w wersji 2017 i nowszymi, zgodnie z wymaganiami systemowymi w Dokumentacji.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe — sprawdź tutaj!

 

Symfonia FKF/F50 – Finanse i Księgowość 2025.1

  • Dodano wsparcie rejestracji dokumentów obsługiwanych procedurą SME.
  • W ustawieniach definicji rejestrów sprzedaży rodzaju: Zwykły; VAT niepodlegający odliczeniu, Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium kraju – dodano parametr Procedura SME.
  • Do ustawień definicji dokumentów o charakterze Faktura nabycia dodano pole wyboru Pokaż parametr „Procedura SME”.
  • Na oknie dokumentów o charakterze Faktura nabycia z zaznaczonym ustawieniem Pokaż parametr „Procedura SME” wyświetlane jest dodatkowe pole Procedura SME.
  • W ustawieniach danych firmy dodano pola:
    • SME – aktywuje możliwość ustawienia dla firmy numeru NIP EX.
    • NIP EX – identyfikator podatnika korzystającego ze zwolnienia z VAT w procedurze szczególnej SME. Domyślnie uzupełniany na podstawie numeru NIP.
  • Zaktualizowano mechanizmy wymiany danych: Obiektu Integracji, Formacie 3.0, Repozytorium Dokumentów, aby uwzględniały informacje o dokumentach obsługiwanych procedurą SME.
  • Dodano obsługę nowych schem (wersja 1.3) formularzy sprawozdań finansowych dla jednostek typu: Mała, Mikro, Inna, Organizacja Pożytku Publicznego.
  • W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz innych ustaw, zmianie uległ wzór Rachunku Zysków i Stra
  • Zaktualizowano do wersji 3-0E schemę składanej elektronicznie deklaracji CIT-8ST.
  • W oknie Nadawanie znaczników dodano obsługę przypisywania znaczników JPK_PD.
  • Poprawiono wydajność wyliczania podsumowania podczas przeglądania list Rozliczeń Międzyokresowych Kosztów.
  • Do listy dokumentów dodano kolumnę Kod Kth. prezentującą kod kontrahenta.
  • Poprawiono treść komunikatów wyświetlanych przy operacji zamykania roku.
  • Dla nowego okna kontrahenta dodano wsparcie modyfikacji funkcjonalności w ramach rozwiązań indywidualnych.
  • Dodano obsługę podpisów elektronicznych Szafir przy pracy z serwisem Symfonia eDeklaracje w Chmurze
  • Na pasku stanu programu dodano informację o statusie połączenia do Chmury Symfonii.
  • Od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległa standardowa stawka VAT w Słowacji. W raporcie Procedura OSS zaktualizowano obsługę słowackich stawek VAT.

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia HMF/H50 – Handel 2025.1

  • Od wersji 2025.1 Symfonia ERP nie współpracuje z silnikiem bazy danych Microsoft SQL 2016.\
  • Dodano funkcjonalność usprawniającą obsługę dokumentów wystawianych w procedurze SME.
  • Do ustawień wydruku raportu Dokument sprzedaży dodano parametr Wydruk listy opakowań zwrotnych.
  • W ustawieniach drukarek fiskalnych dodano nowe modele „obsługuj jak”:
    • ELZAB 2025,
    • NOVITUS 2025,
    • POSNET 2025.
  • Na wydruku paragonu fiskalnego dodano prezentację formy płatności (we wcześniejszych wersjach zawsze „gotówka”).
  • Zaktualizowano format eksportu oraz importu towarów w formacie tekstowym aby uwzględniał informacje o opakowaniach.
  • Dla zestawień Zestawienie wybranych dokumentów, Sprzedaż za okres, Rozliczenie sprzedaży za okres dodano możliwość ustawienia podsumowania co kraj.
  • Poprawiono obsługę prawa Podgląd cen zakupu w nowym widoku okien towarów, aby użytkownicy bez tego prawa nie wiedzieli ceny bazowej towaru oraz kolumn związanych z wysokością marży/narzutu.
  • Zmieniono zachowanie ustawienia parametru Inne > Weryfikacja uprawnień użytkowników do grup kontrahentów.
  • Dostosowano funkcjonalność parametry pracy Ochrona danych > Drukowanie dokumentu nie zafiskalizowanego do pracy z oknami w nowym widoku.
  • Dodano parametr pracy Ochrona danych > Ochrona dokumentów z systemów zewnętrznych definiujący zachowanie programu przy próbie modyfikacji lub usunięcia wystawionych zamówień obcych, faktur sprzedaży oraz dokumentów magazynowych oznaczonych jako pochodzące z systemów zewnętrznych.
  • Umożliwiono edycję rezerwacji do pozycji zamówienia obcego z wystawioną zaliczką.
  • Na pasku stanu programu dodano informację o statusie połączenia do Chmury Symfonii.
  • W kartotekach Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Dostawy, Zamówienia obce dodano kolumnę Źródło prezentującą informację o pochodzeniu dokumentu

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia STF/S50 Środki Trwałe 2025.1

  • Rozwiązano problem błędu blokującego konwersję firmy.
  • Rozwiązano problem przypadków, w których nie zapisywana była zmiana kwoty niestanowiącej KUP.
  • W ustawieniach Danych Firmy dodane zostały pola definiujące numer NIP firmy w procedurze SME (funkcjonalność nie jest wykorzystywana w module Środki Trwałe).
  • Rozwiązano problem zamykania programu przy eksporcie dokumentów dla modułu Finanse i Księgowość

Uwaga! Przed aktualizacją sprawdź wymagania systemowe 

Symfonia Web API 2025.1 (25.1.1.0)

Swagger UI

  • Swagger UI został zintegrowany z aplikacją wprowadzając interaktywny interfejs do eksploracji i testowania możliwości endpointów WebAPI.

Obsługa procedury SME

  • Moduł Handel: Dla dokumentów sprzedaży o charakterze Faktura walutowa sprzedaż (FSW) oraz Wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru (WDT) i dokumentów zakupu o charakterze Wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru (WNT) dodano nowe pole opcjonalne typu bool IsSmeProcedure, pole to określa czy dla dokumentu włączona została procedura SME.
  • Moduł Finanse i Księgowość: Dla dokumentów sprzedaży o charakterze Dokument specjalny sprzedaż > Faktura walutowa VAT sprzedaż (FSW) oraz Wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru (WDT) oraz dokumentów zakupu o charakterze Faktura nabycia dodano nowe pole opcjonalne typu bool IsSmeProcedure.

Identyfikator systemu zewnętrznego – pochodzenie dokumentu

  • Jeżeli dokumenty rejestrowane są w Handlu za pośrednictwem WebAPI, podczas jego definiowania należy wypełnić pole typeExternal podając identyfikator systemu zewnętrznego. Tak uzupełniony dokument za pośrednictwem WebAPI, w kartotekach Handlu: Zamówienia obce, Sprzedaż, Magazyn, w kolumnie Źródło będzie prezentował nazwę modułu zewnętrznego.

Nowe opcje sterowania okresem dokumentu i okresem rejestru VAT w konfiguratorze FK

  • W odpowiedzi na prośby klientów dodano w konfiguratorze Fk nową opcję sterowania okresem dokumentu oraz rejestru: datą Wpływu, dla dokumentów zakupu.

Wersjonowanie Endpointów

  • Dodano funkcjonalność wersjonowania endpointów, która pozwala na bardziej precyzyjne zarządzanie wersjami API.

Wprowadzanie danych dla schematów księgowań z pominięciem konfiguracji słowników

  • Dodano możliwość wprowadzania danych dla schematów księgowań z pominięciem konfiguracji słowników.

Przyrostowe przeliczanie sald i obrotów

  • Od wersji 2025.1 proces przeliczający salda i obroty nie będzie usuwał historycznych danych.

Wycofanie fiskalizacji

  • Wycofano funkcjonalność fiskalizacji. Moduły z fiskalizacją nie są już dostarczane i nie możliwe jest skonfigurowanie fiskalizacji w konfiguratorze WebAPI

Nowa wersja enova365 z numerem 2504.3.5

W dniu 6.06.2025 r. opublikowana została wersja enova365 oznaczona numerem 2504.3.5.

Wersja zawiera nowości w modułach Handel, Księgowość oraz Projekty i Budżetowanie.

Handel: 

  • Zamówienia i oferty – Umożliwiono jednoczesne usuwanie rezerwacji ilościowej dla wszystkich pozycji zamówienia bez wskazanej dostawy. Można tego dokonać za pomocą czynności w menu „Zeruj rezerwacje ilościowe” dla tych dokumentów, dla których występuje choć jedna pozycja z rezerwacją ilościową, ale bez wskazanej dostawy. Funkcja dotyczy dokumentów, dla których na definicji mamy włączony parametr „Rezerwacja ilościowa” oraz została dodatkowo oparta o uprawnienie „Zmiana ilości rezerwowanej oraz okresu ważności rezerwacji” na roli operatora.

Księgowość: 

  • Deklaracja CIT-8ST – Dostosowano wysyłkę eDeklaracji dla formularza CIT-8ST(1) do obowiązujących schematów XML opublikowanych na stronach Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych. Dodatkowo wprowadzono możliwość wysyłki deklaracji za poprzednie lata z wykorzystaniem właściwych dla nich schem.

Projekty i Budżetowanie:  

  • Budżetowanie – Na liście pozycji budżetowych dodano czynność „Kopiowanie wybranych pozycji”. Kopiowane pozycje mogą zostać dodane jako równorzędne lub podrzędne do jednego bądź wielu wcześniej zaznaczonych miejsc docelowych w budżecie. Nowa funkcjonalność upraszcza tworzenie struktury drzewa pozycji i w wielu przypadkach eliminuje konieczność importu przez arkusze kalkulacyjne. Skraca do niezbędnego minimum czas tworzenia kolejnych budżetów.
  • Wieloetapowa realizacja – W rozliczeniach środków pieniężnych dla dokumentów „Cesje”, „Rozliczenia zaliczek”, „Rozliczenia delegacji” oraz „Delegacje PWS” dodano mechanizm automatycznego generowania elementów opisu analitycznego, które korygują istniejące opisy analityczne płatności oraz tworzą nowe opisy dla płatności nowego podmiotu – np. innego kontrahenta lub pracownika.

Szczegóły zmian dostępne są w ulotce.

Tylko do końca czerwca mogą Państwo zyskać nowoczesny Portal Samoobsługi Pracowniczej aż 25% taniej! To niepowtarzalna okazja, aby podnieść efektywność Państwa działu HR i zapewnić wyjątkowy komfort pracy wszystkim pracownikom.

Kto może skorzystać z promocji: Klienci posiadający moduł Kadry i Płace.

Czas trwania: 01.06.-30.06.2025

Promocja obejmuje kluczowe moduły Pulpitów:

  • Pulpit Pracownika – indywidualny dostęp do informacji i narzędzi.
  • Pulpit Kierownika – efektywne zarządzanie zespołem i procesami.
  • Workflow (wF) w pulpitach – automatyzacja kluczowych obiegów dokumentów.
  • Business Intelligence (BI) w pulpitach – analityka HR na wyciągnięcie ręki.
  • Praca Hybrydowa w pulpitach – wsparcie dla elastycznych modeli pracy.

Po więcej informacji zapraszamy do KONTAKTU

Aby otrzymać newsletter, podaj swój e-mail
ZAPISZ SIĘ
close-link
Newsletter ✉