Drodzy Klienci, informujemy że z dniem 30.11.2022 Symfonia zakończyła wsparcie oraz aktualizacje do programu Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn 2.0
Wycofanie wsparcia i aktualizacji do programu Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż i magazyn (HMP) oznacza, że wszystkie usługi abonamentowe zostały zakończone z dniem 30 listopada 2022 roku. Posiadane przez Klientów usługi do programu Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż i magazyn (HMP) zostały skrócone, a opłaty abonamentowe proporcjonalnie wyliczone do dnia wycofania programu (30 listopada 2022 r.). Jednocześnie zapewniamy Klientom niezbędne narzędzia umożliwiające łatwą kontynuację pracy w programie Symfonia H50.
Więcej informacji uzyskają Państwo u naszych konsultantów +48 61 868 22 08 bądź pod biuro@wercom.pl
Symfonia 2.0 wersja 2023a:
- Symfonia Start 2.0 Faktura
- Symfonia Start 2.0 Handel
- Symfonia 2.0 Handel Sprzedaż
- Symfonia Handel Sprzedaż i Magazyn
Symfonia Mała Księgowość 2024.b:
- Zaktualizowano schemę deklaracji PIT-36(31).
- Zaktualizowano adres serwisu, z którego pobierane są kursy walut NBP.
Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.d:
- Umożliwiono wstawianie zdarzenia Praca zdalna okazjonalna do ostatniego zamkniętego okresu.
- W kreatorze zatrudniania zaktualizowano wzory dokumentów przesyłanych w pakiecie startowym dla nowych pracowników.
- Dodano możliwość konfiguracji i wysyłania zabezpieczonych e-maili SMTP przy użyciu MSGraph – OAuth (z wykorzystaniem konta Microsoft i serwera Microsoft Exchange)
Symfonia FKF/F50 – Finanse i Księgowość 2024.1:
- Podgląd faktury KSeF z formatki dokumentu – Dla dokumentu pobranego z Krajowego Systemu e-Faktur przycisk Podgląd otworzy wizualizację jego formy w KSeF.
- Data i numer KSeF – Do ustawień wybranych raportów dodano parametr Pokaż datę i numer KSeF włączający prezentację numeru KSeF i daty KSeF dla dokumentów. W oknie otwieranym przy wypełnianiu pola Dokumenty korygowane dodano prezentację kolumny z Numerem KSeF. Na oknie rozrachunków dodano możliwość wyświetlenia kolumn z Numerem KSeF i Datą KSeF.
- Długie numery dokumentów – Zwiększono obsługiwaną długość numeru dokumentu do 256 znaków. Do prezentacji dłuższego numeru dostosowane zostały okna i raporty w programie. Zmiany obejmują również dokumenty wyciągów bankowych. Mechanizmy eksportu/importu danych: Obiekt integracji, Format 3.0, WebApi dostosowano do zmian długości numerów dokumentów.
- Zwiększenie liczby znaków w treści i opisach dokumentów – Wydłużono ilość znaków w polu treść oraz opis na formatkach dokumentów. W nowej wersji użytkownik może wprowadzić zamiast 59 znaków treść oraz opis nie przekraczający 256 znaków.
- Nowa kolumna prezentująca numer rachunku bankowego w Rozrachunkach – Na oknie Rozrachunki dodano kolumnę prezentującą podpięty pod rozrachunek numer konta bankowego kontrahenta. Domyślnie nowa kolumna nie jest widoczna.
- Zmiany w menu dotyczące importów dokumentów – Dla łatwiejszego dostępu wywołania operacji importu dokumentów zebrane zostały w jednym miejscu. W kolejnej wersji planowane jest usunięcie wywołań poleceń importów z miejsc, w których były wcześniej dostępne.
- Rejestry – Przeglądanie VAT – Na oknie Przeglądanie VAT dodano prezentację kolumn Data KSeF i Numer KseF.
- Rozrachunki – numer konta bankowego – Na oknie Rozrachunki dodano kolumnę prezentującą podpięty pod rozrachunek numer konta bankowego kontrahenta.
- Edytor zapytań SQL – Dodano edytor zapytań SQL mający docelowo zastąpić dotychczasowy mechanizm tworzenia i uruchamiania kwerend SQL.
Symfonia HMF/H50 – Handel 2024.1:
- Faktury ustrukturyzowane (KSeF)
- Dla operacji grupowego wystawiania dokumentów sprzedaży dodano możliwość wystawienia dokumentów w formacie ustrukturyzowanym KSeF.
- Dodano możliwość skonfigurowania, które z pól własnych (dokumentów i pozycji dokumentów) będą dołączane do faktur w formacie ustrukturyzowanym (KSeF)
- Do podglądu dokumentu wybranego w kartotece dodano prezentację informacji o numerze, dacie i statusie KSeF (jeśli dokument jest w formacie ustrukturyzowanym).
- Dla pobieranych z KSeF dokumentów zakupu dodano możliwość otworzenia podglądu w ich oryginalnej formie, przed uzgodnieniami.
- Mechanizmy eksportu danych: Obiekt integracji, Format 3.0, WebApi dostosowano do uwzględniania Daty KSeF i Numeru KSeF.
- Dodano obsługę odbioru z KSeF pojedynczych korygujących dokumentów zakupowych.
- Dla praw modułu Handel utworzono nową grupę Rodzaj: Prawa w zakresie dokumentów KSeF.
- Do uprawnień użytkowników modułu Handel w grupie Rodzaj: Prawa w zakresie dokumentów KSeF dodano prawo Ręczne wprowadzanie numeru KSeF i zmiana statusu KSeF.
- Wydruki dokumentów WDT, DEX
- Ustawienia klasycznych wydruków dokumentów WDT i DEX uzupełniono o parametr Informacje KSeF, włączający prezentację na wydruku informacji o numerze i dacie KSeF.
- Procedura OSS
- Do ustawień typu dokumentu sprzedaży o charakterze: Faktura VAT, Faktura VAT w walucie, Wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru, Rachunek uproszczony dodano parametr Procedura OSS. W przypadku dokumentów korygujących ustawienie procedury OSS przenoszone jest z dokumentu korygowanego.
- W kartotece dokumentów sprzedaży dodano możliwość grupowej zmiany kraju wysyłki i dostawy dla wybranych dokumentów.
- Zaktualizowano eksport danych w Formacie 3.0 oraz współpracę z modułem Finanse i Księgowość za pomocą Obiektu Integracji Symfonia o obsługę informacji o procedurze OSS.
- Uzupełnianie dokumentów magazynowych powiązanych z dok. sprzedaży
- Dodano ułatwienie wprowadzania pozycji dla dokumentów magazynowych powiązanych (powiązanie systemowe) z dokumentami handlowymi.
- Kontrahent – adresy dostaw
- Rozszerzono funkcjonalność rejestracji adresów dostaw kontrahentów o dane osoby kontaktowej oraz identyfikator oddziału (identyfikator wewnętrzny) dla Krajowego Systemu e-Faktur.
- W ustawieniach adresów dostaw dla kontrahentów dodano parametr określający 5-cio cyfrowy identyfikator oddziału dla ewidencji w KSeF (pole Oddział KSeF).
- Status wysyłki do KSeF
- Na oknie dokumentów sprzedaży zapisanych w formacie ustrukturyzowanym dodano prezentację statusu wysyłki do KSeF oraz możliwość jego ręcznej zmiany.
- Eksport/import dokumentów w formacie ustrukturyzowanym KSeF
- Dodano możliwość wyeksportowania dokumentów do pliku w formacie ustrukturyzowanym KSeF, dla użycia w alternatywnych metodach wysyłki dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur (np. bezpośrednio przez stronę MF).
- Dodano możliwość zaimportowania dokumentów z pliku w formacie ustrukturyzowanym KSeF.
- Kolory dokumentów z podziałem na:
- dokumenty magazynowe,
- dokumenty sprzedaży,
- dokumenty zamówień obcych.
- Zmiana numeru pozycji towarowej na dokumentach
- Dodano możliwość ręcznej zmiany kolejności pozycji towarowych na dokumentach sprzedaży, magazynowych i zamówień obcych.
- Wydruki (REPX)
- Dla raportów REPX przygotowujących wydruki dokumentów sprzedaży, zamówień, magazynowych, ofert oraz zaliczek dodano możliwość uwzględnienia treści notatki dla kontrahenta oraz firmy.
- Dla szablonu wydruku dokumentu Oferta dla rozliczeń przelewem dodano prezentację liczby dni płatności.
- Notatka sformatowana
- Dla notatek dla dokumentów dodano możliwość wprowadzania i edycji sformatowanego tekstu. Okno notatki podzielone zostało na dwie zakładki:
- Elementy kompletu – nazwa towaru
- Na oknie towarów typu Komplet i Zestaw na zakładce Elementy dodano prezentację kolumny z nazwą towaru.
- Szybkie wyszukiwanie – tryby wyszukiwania
- Do ustawień szybkiego wyszukiwania dodano możliwość ustawienia trybu łączenia poszczególnych (słów) kryteriów wyszukiwania.
- Edytor zapytań SQL
- Dotychczasowy edytor zapytań SQL zastąpiono nowszym mechanizmem tworzenia raportów z użyciem kwerend SQL.
- W razie potrzeby edytor można przełączyć w ręczny tryb edycji zapytania przyciskiem Edit SQL.
- Zarządzanie Produkcją
- Dodano możliwość wyeksportowania do excela listy zaznaczonych kart technologicznych (nagłówki kart)
- Dodano na liście zleceń kolumnę GŁÓWNE ZLECENIE z kodem zlecenia nadrzędnego
- Dodano możliwość grupowania struktury zleceń
- Na zakładce SKŁADNIKI TECHNOLOGII w kartotece TOWARY dodano kolumnę KOD
- Dodano możliwość usunięcia z kartoteki MAGAZYNY domyślnych magazynów
- Dodano kolumnę AKTYWNY na liście surowców i towarów wywoływanej z poziomu planu produkcyjnego
- Dodano możliwość zapisywania i przywracania reguł formatowania warunkowego w oknach
- Wydajność – zoptymalizowano i przyśpieszono proces wystawiania dokumentów (wszystkich)
Symfonia STF/S50 Środki Trwałe 2024.1:
- Generowanie raportów do formatu MS Excel -Wprowadzono zmiany w mechanizmie generowania raportów (AmBasic) w formacie MS Excel. Raporty generowane będą do pliku XLSX i otwierane w domyślnej dla niego aplikacji.
- Edytor zapytań SQL -Dodano edytor zapytań SQL umożliwiający tworzenie i uruchamianie kwerend SQL na bazie danych firmy.
- Operacje wielofirmowe – Blokowanie użytkowników – Dodano kreator umożliwiający zablokowanie konta użytkownika w wybranych firmach.
Symfonia Web API wersja 2024.1 (24.10.1.0):
Moduł B2B
- Dodano nowy moduł, który instaluje podstawowe pola własne oraz słowniki wykorzystywane w module B2B (tj. B2B_Handlowiec, B2B_Dostawa, B2B_Użytkownik, B2B_Nr_Zamówienia, B2B_Platforma, B2B_Administrator, B2B_Opis_produktu, B2B_Kategoria_towaru).
Moduł dokumentów FK
- Rozwiązano problem z dodawaniem wymiarów 02-10 skonfigurowanych w konfiguratorze.
Moduł dokumentów sprzedaży
- Rozwiązano problem gdzie była używana aktualna data w przypadku nie podania daty KSeF.
- Dodano walidację ilości towarów na podstawie przeliczników jednostki miar w momencie podania dostawy podczas tworzenia dokumentu sprzedaży.
- W przypadku przekazania pozycji, która wykorzystuje j.m. inną niż ewidencyjna używany jest przelicznik tej j.m. w celu przeliczenia przekazanej jej ilości na jednostkę ewidencyjną. Funkcjonalność weryfikuje czy po przeliczeniu ilości na jednostkę ewidencyjną wartość zgadza się z suma ilości wskazanych dostaw.
- Dodano nowe pola dotyczące procedury OSS (tj. kraj wysyłki, kraj dostawy, procedura OSS, usułga oss – na pozycji) podczas tworzenia dokumentu sprzedaży.
- Rozwiązano problem z fiskalizacją dla Novitus Online w przypadku, gdy kontrahent nie posiadał adresu.
- Zmieniono sposób pobierania formy płatności podczas tworzenia dokumentu oraz korekty.
Moduł dokumentów zakupu
- Rozwiązano problem gdzie była używana aktualna data w przypadku nie podania daty KSeF.
- Zmieniono sposób pobierania formy płatności podczas tworzenia dokumentu oraz korekty.
Moduł towarów
- Zmodyfikowano procedurę pobierania towaru po kodzie kreskowym aby uwzględniała dodatkowe kody kreskowke.
Moduł OSS
- Dodano wykorzystanie nowych pól dotyczących procedury OSS. Znacznik procedura OSS podzas tworzenia dokumentu sprzedaży zawsze przekazuje wartość prawdziwą.
Moduł zamówień obcych
- Dodano walidację ilości towarów na podstawie przeliczników jednostki miar w momencie podania dostawy podczas tworzenia dokumentu sprzedaży.
- W przypadku przekazania pozycji, która wykorzystuje j.m. inną niż ewidencyjna używany jest przelicznik tej j.m. w celu przeliczenia przekazanej jej ilości na jednostkę ewidencyjną. Funkcjonalność weryfikuje czy po przeliczeniu ilości na jednostkę ewidencyjną wartość zgadza się z suma ilości wskazanych dostaw.
- Zmieniono sposób pobierania formy płatności podczas tworzenia dokumentu lub jego edycji.
Moduł zamówień własnych
- Zmieniono sposób pobierania formy płatności podczas tworzenia dokumentu oraz korekty.
Najważniejsze zmiany w wersji 2404.0.0.:
W wersji udostępnione zostały nowości funkcjonalne zwłaszcza w modułach Projekty i budżetowanie, Produkcja, Business Intelligence, Nieruchomości i Handel.
Przypominamy, że od wersji 2404 system enova365 jest udostępniany wyłącznie w oparciu o nową technologię jaką jest Microsoft .NET6.
Do prawidłowej instalacji tej wersji wymagany jest kontakt z Autoryzowanym Partnerem Soneta. Więcej informacji o enova365 w wersji .NET6 przeczytasz w artykule.
W Module Handel:
- Ceny i rabaty Dodaliśmy możliwość rejestrowania historii cen. Funkcjonalność związana jest z dyrektywą Omnibus i oparta o parametr na definicji ceny.
- Umowy cykliczne Na dokumencie Umowy umożliwiliśmy zarejestrowanie pozycji dwóch typów: usługi realizowanej cyklicznie i pozycji, której podstawą wyliczenia ilości jest odczyt z licznika.
W module Nieruchomości:
- Nieruchomości Dodaliśmy nowy mechanizm rozliczeń najmów, odczytów liczników oraz usług obiektów nieruchomości.
- Nieruchomości Na obiektach liczników w obszarze Nieruchomości dodaliśmy pole Lokalizacja. Pozwoli to na określanie konkretnego umiejscowienia licznika, jeśli nie znajduje się on w lokalizacji nieruchomości nadrzędnej.
W module Praca Hybrydowa:
- Rezerwacje stanowisk pracy Dodaliśmy możliwość graficznej rezerwacji stanowisk pracy.
W module Business Intelligence:
- Raporty przestawne Rozbudowaliśmy funkcjonalność ustawień układu Raportu przestawnego o możliwość zapisu filtrowania. Powoduje to, że wartości ustawione w filtrze, zarówno z poziomu pola, jak i edytora filtrów, zapisywane są w układzie.
- Merytoryczne – obszar CRM Wprowadziliśmy nowe modele danych dotyczące floty oraz przygotowaliśmy modele danych analizujące budżetowanie rozszerzone prowadzone w wariancie okresowym
- Merytoryczne – obszar księgowy Wprowadziliśmy domeny zbierające dane z preliminarza i jego rozliczenia.
W module Projekty i Budżetowanie:
- Budżetowanie Dodaliśmy definicje budżetów, w których zebraliśmy wszystkie parametry związane z budżetem.
- Budżetowanie W definicji projektu dodaliśmy możliwość określenia listy definicji budżetów, według których będzie można tworzyć budżety pod dodawanymi projektami oraz oznaczenia jednej jako domyślna.
- Budżetowanie Przy definicji budżetu dodaliśmy możliwość określenia czy parametry budżetu np. Sposób rozliczania, Typ okresu i Wariant rozliczania mają wynikać ściśle z wybranej definicji czy można je ustawiać bezpośrednio na tworzonym budżecie (parametr „Możliwa modyfikacja parametrów budżetu”).
- Budżetowanie Do nagłówka budżetu dodaliśmy symbol definicji.
W module Produkcja:
- Ogólne Dodaliśmy nową bazę demonstracyjną o nazwie: „Produkcja zaawansowana”, dedykowaną potencjalnym użytkownikom na zapoznanie się z funkcjonalnością modułu.
- Meldunki Na meldunku produkcyjnym dodaliśmy nową czynność: „Rozlicz materiały”, która generuje dokumenty rozchodu dla posiadanych na magazynie materiałów, wskazanych na meldunku.
- Zlecenia produkcyjne Dodaliśmy nową funkcjonalność wystawiania zleceń produkcyjnych do pozycji zamówień od odbiorców.
- Zlecenia produkcyjne Dodaliśmy nowy obszar o nazwie: „Pozycje zleceń’ w sekcji Realizacja produkcji.
Promocja Business Intelligence. 30% rabatu
Promocja obowiązuje 1 maja – 30 czerwca
Jesteś klientem enova365 lub chcesz kupić enova365? Niezależnie od tego jaki jest Twój status, możesz mieć moduł Business Intelligence z 30% rabatem. Wystarczy, że złożysz zamówienie w terminie trwania promocji, między 1 maja a 30 czerwca 2024 r.
Z promocji mogą skorzystać wyłącznie firmy zarejestrowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub posiadające oddział na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Skrócone warunki promocji:
Rabat w wysokości 30% na Business Intelligence obowiązuje bez limitu wartości sprzedaży.
- promocja dostępna dla wszystkich wariantów kolorystycznych enova365,
- promocja dostępna dla wersji standard enova365 oraz wersji multi enova365,
- promocja nie dotyczy dopłaty dodatkowych baz w ramach podstawowej instalacji, dopłaty dodatkowych baz w ramach Pulpitów enova365 oraz przejścia na wyższy przedział wynikający z zakupu dodatkowych stanowisk modułów podstawowych a także zmiany przedziału Pulpitu BI.
Regulamin promocji Regulamin Oferty Specjalnej „Promocja BI”
Zainteresowana/y wyceną? Zapraszamy do kontaktu +48 61 868 22 08 lub biuro@wercom.pl