Wsparcie e-commerce jest potrzebne na każdym etapie prowadzenia sklepu internetowego. Niezależnie od tego czy przedsiębiorstwo stawia pierwsze kroki z e-commerce czy ma już pewne doświadczenie. Usystematyzowanie procesów, dzięki wdrożeniu systemu ERP pozwala nie tylko na zwiększyć sprzedać w sklepie internetowym, ale w stacjonarnym.
W jaki sposób?
Wiele przedsiębiorstw zajmujących się e-commerce korzysta z dedykowanych platform sprzedażowych tj. PrestaShop, Allegro, Shoper, WooCommerce czy Magento itp. Natomiast, dopiero kiedy zostaną połączone z systemem ERP osiągają pełną wydajność, a przedsiębiorstwo zyskuje pełną kontrolę nad tym, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Oprogramowanie ERP łączy operacje gospodarcze, które powstały jednocześnie w wielu miejscach organizacji w jednym procesie.
Integracja systemu ERP oraz e-commerce umożliwia gromadzenie, przechowywanie oraz analizę danych pochodzących ze sklepu internetowego oraz stacjonarnego. Pozwala na m.in. wgląd w aktualny stan towarów, statusów wysyłki, informacji o produktach, itp. Rozwiązania informatyczne tj. enova365 czy Symfonia wspierają firmy we wszystkich procesach- rozpoczynając od zarejestrowania zamówienia w systemie, poprzez wydanie z magazynu i nadanie, aż po wystawienie faktury i automatyczne przekazanie danych z modułu handlowego do finansowego. System ERP ułatwia codzienną pracę i dostarcza informacji przydanych w podejmowaniu kluczowych biznesowych decyzji.
Polecamy case study dot. wdrożenia systemu ERP w poznańskiej firmie Cafe El Mundo
Więcej informacji zasięgną Państwo u naszych konsultantów.
Team Wercom
wrzesień 2021