ArtykułyWpisy

Jak wdrożyć system ERP?

By 11 września, 2020 14 września, 2020 No Comments

Zmieniające się uwarunkowania biznesowe sprawiają, że przedsiębiorcy coraz częściej muszą podejmować wiążące w krótkim czasie. Dzieje się tak w myśl zasady ”czas to pieniądz”. Związane jest to także z koniecznością oraz chęcią posiadania pełniejszej i dokładniejszej kontroli nad firmą. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszli producenci systemu Sage Symfonia ERP oraz oprogramowania enova365, którzy proponują wdrożenie systemu ERP. 

System ERP to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem obszarów biznesowych tj. księgowość, sprzedaż, magazyn, kadry i płace, produkcja czy serwis. Tłumacząc dosłownie z ang. Enterprise Resources Planning otrzymujemy ‘’planowanie zasobów’’. W praktyce oznacza to objęcie kontroli nad najważniejszymi zasobami i procesami.  Co więcej, to co wyróżnia system ERP to praca na jednej wspólnej bazie danych. Innymi słowy wprowadzony dokument w jednym obszarze np. w module finansowo-księgowym jest widoczny przez innych użytkowników np. w dziale handlowym. Przekłada się to bezpośrednio na wysoki komfort i znaczną efektywność pracy użytkowników.

Analiza przed wdrożenia- czy potrzebuję systemu ERP?

W udzielonym do Poznańskiego Prestiżu wywiadzie- prezes Bartosz Pawlak o analizie przedwdrożeniowej wypowiada się tak:‘’My nazywamy audytem sytuację, w której chcemy poznać część lub wszystkie procesy w przedsiębiorstwie. O analizie mówimy wtedy, kiedy chcemy jeden z tych procesów zmienić lub poprawić. W przedsiębiorstwach, które bardzo dobrze znamy najczęściej nie potrzebujemy audytu. Tutaj możemy mówić o mini diagnozie czy mini analizie potrzeb, bo zdajemy sobie sprawę z niektórych niedoskonałości procesów w firmach. U nowych klientów, chcąc dobrze wdrożyć system, musimy wykonać analizę, żeby zrozumieć sposób ich funkcjonowania i poznać dokładnie ich potrzeby. Jest to bardzo ważny element, gdyż niewłaściwie, pobieżnie zdiagnozowane wymagania rzutują potem na komfort pracy oraz zadowolenie klienta z wdrożonego oprogramowania.”

Cały artykuł dostępny tutaj

Proces wdrożenia systemu ERP

Jako przedsiębiorstwo z równo piętnastoletnim stażem we wdrażaniu Sage Symfonia ERP oraz oprogramowanie enova365 możemy powiedzieć, że nie ma utartego schematu tego procesu. Przyświeca nam jednak jedna idea- zaimplementowanie oprogramowania w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu naruszało procesy zachodzące w firmie i aby było zgodne z założeniami producenta. Kluczową kwestią dla nas komunikacja, dzięki której jesteśmy w stanie jak najtrafniej zidentyfikować potrzeby klienta.

Oprogramowanie enova365

To najnowszej generacji przeznaczone do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwami i instytucjami. System powala automatyzować bieżące działania, a dodatkowo dostarcza zaawansowaną analitykę dzięki raportom i zestawieniom. Co najważniejsze, z enova365 można korzystać za pomocą smartphona, tabletu, przez przeglądarkę internetową bądź z komputera stacjonarnego. Posiada przyjazny dla użytkownika interfejs, co dodatkowo wpływa na ergonomię pracy pracownika i jego efektywność. Oprogramowanie Enova365 ma w swojej ofercie moduły m.in. księgowość, kadry i płace, business inteligenci, CRM, handel, workflow, pulpity, które są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Wszystkie te funkcje są na bieżąco opracowywane i dostarczane użytkownikom bezpłatnie, w ramach pakietu aktualizacji.

Wdrożenie systemu ERP w MŚP

Naszym zdaniem każde przedsiębiorstwo jest inne. Powszechny proces cyfryzacji i technicyzacji sprawia, że nawet jednoosobowe działalności gospodarcze wprowadzają znaczącą ilość systemów oraz raportów, które za nich wykonują część pracy. Odchodzi się od stwierdzenia, że system ERP jest dedykowany wyłącznie korporacją i konglomeratom. Mamy całkiem dużą liczbę klientów, którzy zgodnie z definicją- kwalifikują się jako MŚP, a posiadają wdrożony system ERP. Co ich skłoniło i dlaczego zaryzykowali? Bo przekalkulowali opłacalność i potraktowali to jako inwestycję. Z perspektywy czasu wiedzą, że się nie mylili. Dlaczego?

  • Ograniczyli do niezbędnego minimum przenoszenie danych, a dokładniej ryzyko jakie się z tym nierozerwalnie wiąże. Dzięki temu odciążyli pracowników, którzy musieli przepisywać dokumenty
  • Praca we wspólnej bazie nawet dwóch modułów znacznie poprawiła efektywność i przepływ informacji w przedsiębiorstwie
  • Nieustanny wgląd w aktualną sytuację finansową firmy
  • Efektywny obieg dokumentów
  • Ułatwienie zarządzania, poprzez zwiększenie kontroli nad procesami zachodzącymi w firmie
  • Poprawa bezpieczeństwa danych, ponieważ cyfryzacja minimalizuje papierową dokumentację
  • Posiadają narzędzie ułatwiające rozwój firmy
  • Optymalizacja stanów magazynowych– rezygnacja z nierentownego wykorzystania ograniczonych przestrzeni magazynowych
  • Dostęp do swojej firmy niezależnie od miejsca położenia- oprogramowanie enova365 umożliwia pracę na laptopie, komputerze stacjonarnym, tablecie czy smartphone. Obecnie jest to najbardziej popularna i przydatna funkcjonalność

Więcej informacji dot. wdrożenia systemu ERP: Sage Symfonia ERP oraz oprogramowania enova365 zasięgną Państwo u naszych konsultantów. Zapraszamy do kontaktu.

Team Wercom Sp. z o.o.

Poznań, 11.09.2020 r.

źródła: www.infor.pl oraz www.sage.com oraz www.enova.pl