Skip to main content
Blog

Najczęściej popełniane błędy przy wdrożeniu KSeF w Biurach Rachunkowych

KSeF w BR

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w biurach rachunkowych może przynieść wiele problematycznych wyzwań. W poniższym wpisie postaramy się przybliżyć jakie błędy są najczęściej popełniane przy wdrożeniu KSeF.

Niezrozumienie przepisów

Jednym z głównych problemów występujących przy wdrożeniu KSeF jest niewłaściwe zrozumienie przepisów dotyczących e-faktur i KSeF. Błędne ich zrozumienie może prowadzić do niepoprawnego wdrożenia systemu. Nieprawidłowe ustawienie systemu może skutkować problemami związanymi z prawidłowością i konsekwencjami prawnymi.

Wybór nieodpowiedniego oprogramowania

Użytkowanie niewłaściwego oprogramowania, nie spełniającego wymogów Krajowego Systemu e-Faktur lub niepoprawnie zintegrowanego z KSeF, będzie prowadzić do problemów z wystawianiem i odbiorem e-faktur oraz utrudnionej komunikacji z innymi podmiotami.

Niewystarczające przygotowanie personelu

Pracownicy biura rachunkowego powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do obsługi KSeF. Jeżeli nie będą posiadać odpowiednich kwalifikacji, mogą napotkać trudności z obsługą systemu do e-faktur i popełniać błędy przy jego obsłudze.

Nieaktualne procedury

Niepoprawne dostosowanie procedur księgowych i rachunkowych może skutkować problemami z kontrolą i przechowywaniem dokumentów, także do rozbieżności z obowiązującymi przepisami.

Niewystarczające zabezpieczenie danych

Niewłaściwe zabezpieczenie danych w biurach rachunkowych może skutkować przypadkowym wyciekiem poufnych informacji zawartych na e-fakturach. Przypadkowe udostępnienie danych przez biuro rachunkowe narusza prywatność klientów biura, co często może skutkować konsekwencjami prawnymi.

Niedokładne testowanie

Błędne wykonanie testów systemu do wystawiania e-faktur przed jego wdrożeniem często może oznaczać problemy z jego działaniem po uruchomieniu programu na większą skalę.

Brak monitorowania i aktualizacji

Konieczne jest, aby biuro rachunkowe na bieżąco monitorowało działanie systemu e-faktur, aktualizowało oprogramowanie oraz śledziło zmiany w przepisach. Jeżeli tego nie robi, może napotkać problemy z funkcjonowaniem programu oraz niezgodności z obowiązującymi przepisami.

 

W celu uniknięcia powyższych błędów, ważne aby wdrożenia przygotować się do wdrożenia systemu KSeF. Warto skorzystać z pomocy profesjonalnego dostawcy oprogramowania np. Symfonia, a także doświadczonego zespołu wdrożeniowego np. Wercom.

 

Więcej informacji na temat integracji Krajowego Systemu e-Faktur uzyskasz u naszych konsultantów. Zapraszamy do kontaktu!

Team Wercom

sierpień 2023

 

Nowa deklaracja JPK_V7 (Webinarium)

Aby otrzymać nagranie, podaj swój e-mail
Poproszę o link
close-link

Aby otrzymać newsletter, podaj swój e-mail
ZAPISZ SIĘ
close-link
Newsletter ✉

Pracownicze Plany Kapitałowe Sage Symfonia (Webinarium) 

Aby otrzymać nagranie, podaj swój e-mail
Poproszę o link
close-link

Niech faktury księgują się same- SaldeoSMART (Webinarium)

Aby otrzymać nagranie, podaj swój e-mail
Poproszę o link
close-link

e-Pracownik Sage Symfonia (Webinarium)

Aby otrzymać nagranie, podaj swój e-mail
Poproszę o link
close-link

Eksport faktur do programu Symfonia Finanse i Księgowość

Aby zobaczyć tutorial, podaj swój e-mail
Poproszę o link
close-link